Ørred med birkes (en papilotte), jordskok og glaserede gulerødder

Jeg havde besøg af en god ven forleden, og vi gik i køkkenet sammen for at lave os noget aftensmad. Min søn var også med, men han er kun gammel nok til at gå lidt i vejen - han fik en grydeske og en skål at underholde sig med, det er til tider bedre end legetøj til flere hundrede kroner. Måltidet er blandet lidt sammen af forskellige inspirationskilder - bl. a. har jeg inspiration fra Jamie Oliver til gulerødderne.
Det måtte gerne være noget nemt, og det synes jeg altid, fisk egner sig særdeles godt til. Fisk kræver meget lidt tilberedning, og det er let at gøre noget lækkert ved et stykke fisk. Specielt er det nemt at tilberede fisk en papilotte, hvor det pakkes ind i bagepapir og derved bevarer al sin saft og kraft.
Så nu der er ingen grund til at springe fisken over fordi den bliver for tør og kedelig! Nu har du nemlig tricket til at lave perfekt og saftig fisk hver gang, ikke, supermand (eller -kvinde)?




Hva' Ska' Vi Ha'? er flyttet! For fremtiden vil jeg ikke lægge flere indlæg op her, men i stedet på den nye hjemmeside. Gå direkte til dette indlæg her ---> Ørred med birkes (en papilotte), jordskok og glaserede gulerødder

Etiketter: , ,