Grillet aubergine i tomatsauce


De sidste dage har det været noget fantastisk vejr (okay, det øsede godt nok ned i formiddag, men resten af dagen var dejlig), og det føles næsten som om, at sommeren er lige om hjørnet. Lad os nu se...! I hvert fald synes jeg, man roligt kan begynde at tage hul på en lidt mere sommerlig slags mad, noget der ikke ligger for tungt.

Dagens menu var noget, jeg fandt på undervejs  til supermarkedet, da jeg ikke havde fået planlagt i forvejen. Det blev til grillet aubergine (og lidt andet grønt) i fad med tomatsauce med tilbehør i form af forårsløg indrullet i skinke. På grund af helligdagen i dag, måtte jeg gå i DøgnNetto, som jo nogle gange har et lidt småt varelager, der hurtigt bliver udsolgt. De havde ikke mere parmaskinke, så jeg valgte schwarzwalderskinke i stedet, da jeg syntes, den lignede lidt. Det var dog noget meget røget, meget salt skinke, og det smagte mig ikke rigtig. Derfor vil jeg anbefale parma- eller serranoskinke, som også havde været min mening at bruge.

Hva' Ska' Vi Ha'? er flyttet - Læs indlægget

Etiketter: , , , ,