Længe siden sidst, men det er der en god grund til!

Ja, det er som overskriften nævner ved at være noget tid siden mit sidste indlæg. Helt præcist 20 dage. Jeg har haft lidt travlt med et nyt semester på studiet med en del læsning. Desuden var jeg nedlagt med nogle slemme rygproblemer i et stykke tid.
Men det er jo ikke skidt det hele! For for fire dage siden skete der noget helt vidunderligt. Ja, faktisk helt overdrevet fantastisk. Noget næsten ubeskriveligt!


Onsdag d. 19. september 2012 blev jeg nemlig far til en utrolig dejlig dreng!!!

Så de sidste dage har jeg og kæresten - som du nok kan regne ud - været ret optaget af ham. Det har været helt fantastisk at blive forældre, på én og samme tid bliver man lykkelig, bange, bekymret, glad og utrolig stolt! Ikke bare af drengebarnet, men også af min superseje kæreste, som klarede fødslen på kun 16 timer og uden medicinsk smertelindring. Det er noget af en bedrift, som hun ikke kunne have klaret uden at bruge teknikkerne fra sit kursus i fødselsforberedelse hos Smertefri Fødsel™. Jeg er simpelthen nødt til at reklamere for og anbefale det, for det var godt nok alle pengene og hendes hårde arbejde med daglig træning værd, for det kunne nærmest ikke være gået bedre.


Her er han så - en rigtig charmør. Marley er hans navn.


Når alt dette så er sagt, må det jo også handle lidt om mad - det er jo trods alt det, bloggen beskæftiger sig med. I disse dage bliver det ikke til meget madlavning, så det er godt, vi tænkte på det inden fødslen. Vi har nemlig fyldt fryseren op med en masse færdig mad, som bare skal tøs op og varmes. Det er godt nok helt fantastisk at have gjort det i forvejen, så man kan få noget ordentlig mad. Endnu noget, jeg vil anbefale alle vordende forældre at sørge for!
Også her må jeg give min kæreste æren, for det var hende der brugte en hel dag på at lave lasagne, frikadeller, kylling i karry og andre lækre ting, som kunne blive frosset ned. Desuden kom svigermor med en stak tærter til fryseren, så vi har næsten mad til to uger liggende. En meget tryg fornemmelse.

Da vi kom hjem i fredags fik vi en gang kyllingelasagne med en skive hjemmebagt brød til (det var bagt inden fødslen), vores første måltid i eget hjem som familie :-) Det var en rigtig dejlig fornemmelse.


"Barsels"-kyllingelasagne - frisk fra fryseren!
Når vi har fået familielivet til at køre på skinner, og vi er begyndt at lave frisk mad, vil jeg begynde at poste igen. Indtil da vil jeg gå og nyde min søn, min kæreste, og den dejlige mad fra fryseren :-)

Hav en rigtig dejlig uge derude!

Etiketter: