Sommergriller, når det nu skal være

Når nu vejret er til det, skal man jo ikke gå glip af et måltid mad fra grillen. Denne gang blev det til grillspyd med svinemørbrad og grøntsager, majskolber og kartoffelsalat.


Jeg tænkte, at det ville være lækkert med en marinade til kødet, så jeg rodede lidt i skabe og køleskab og fandt nogle ting til den. Jeg fandt

og gav det et opkog, hvorefter det blev kølet ned. I mellemtiden pudsede jeg mørbraden af og skar den i stykker til spyddet. Marinade og kød lægges på køl i en frysepose, mindst en time, gerne endnu længere.
Marinade, der køler ned
Grøntsagerne, som var en blanding af nyindkøbte og nogle rester fra køleskabet blev også skåret ud - på nær cherrytomaterne, selvfølgelig:

Majskolberne ville jeg egentlig gerne have smidt på direkte på grillen uden at pille skrællen af. Men da jeg ville pille de der mærkelige tynde tråde af, opdagede jeg en masse små insekter under skrællen. Dem havde jeg egentlig ikke lyst til at spise, så jeg pillede alligevel skrællen af og kom dem i vand, så de små bæster kom ud af deres skjul mellem majskornene. Så kunne de skylles af, og så blev kolberne kogt i nogle få minutter, så de ikke skulle have så længe på grillen og ikke ville blive helt forkullede.

Kartoffelsalaten var med
Aspargesene blev skåret i små stykker og stegt i lidt olie. Herefter blev alle ingredienser blandet sammen.

Og så på grillen!

Det var så lækkert med et godt måltid i solskinnet, det kan jo gøre ethvert måltid bedre!

Etiketter: , , ,