Så bliver det næsten ikke nemmere: pita

Når maden gerne må være klar på 20 minutter, så er pitabrød nu altså en god, gammel klassiker. Hak nogle friske grøntsager, bland en dressing, og så er der mad. Jeg tyer ofte til et par dåser tun, men det kunne også sagtens være med kyllingebryst, hakket kød eller fx stegte kikærter.




I dag blev indholdet altså agurk, rød peber, tomat, ærter, majs, revet gulerod og tun.
Jeg lavede en dressing af skyr, lidt citronsaft, salt, friskkværnet peber og hakket, frisk basilikum.


I stedet for de helt flade pitabrød, som man kan købe i 6- eller 12-stykspakker, købte jeg nogle gode, store nogle fra Kvicklys bager. Jeg ville gerne have haft dem i den grove version med en lille smule flere kostfibre, men de havde altså kun de "hvide". Nuvel, de går da i det mindste ikke i stykker som de almindelige flade, og de smager altså lige lidt mere friskbagt. Når jeg en dag har overskuddet og motivationen til det, bager jeg nogle med fuldkorn selv. :-)




Etiketter: , , , ,