Popcorn på en ny måde

Forleden dag var jeg en tur i Mad & Vin i Magasin for at finde lidt specialiteter. Og hold da op, hvor er der et væld af lækre sager, jeg skal i hvert fald en tur forbi igen og have en pose kaffe med chokolade-mintsmag med hjem - det skal prøves. Men det er jo bare én ud af de mange lækkerier, man kan købe sig ludfattig i i butikken.
Jeg faldt for eksempel over nogle popcorn, som jeg var nødt til at prøve. "ZaraMamaS Gourmet Popping Corn" hedder de, og spændende og indbydende så de ud i den mørkeblå farve:


 
Jeg synes, det er en helt vildt fed idé at tørre hele majskolber og lave popcorn af dem, og det er da lidt sjovt at købe sådan en med hjem. Resultat var da også nogle udmærkede popcorn, sprøde og lækre, men ikke nogen stor gourmet-oplevelse efter min mening.
Medfølgende var en speciel pose til mikrobølgeovnen, og der skulle ikke tilsættes noget fedtstof. Altså må man sige, at hvis man vil spare lidt på kalorierne, er de et fint produkt. Når man fulgte instruktionen og tog posen ud når der var to sekunder mellem hvert pop, var der en hel del majskorn tilbage på kolben, og der sad mange poppede korn fast på den, som det ses på billedet.
I det hele taget var udbyttet lidt skuffende, især når man sammenligner med prisen på 30 kr pr. stk. Jeg synes godt nok, det var dyrt for en lille pose popcorn, som ikke smagte særlig meget anderledes end øko-popcorn, man laver i en gryde. De mange popcorn, som sad tilbage på kolben prøvede jeg at poppe i anden omgang, men det var godt nok en forfærdelig ide - det resulterede i et meget tilrøget køkken. Samlet set må jeg nok sige, at oplevelsen ikke svarer til det, man får stillet i udsigt. Jeg fik ikke nogen speciel gourmetoplevelse, det var ret dyrt, og det var faktisk også ret besværligt. Jeg synes faktisk, popcornene egner sig bedre til at stille til udstilling på en hylde end at tilberede og spise dem.
Men så har man da prøvet det! :-)

Jeg vil snart vende tilbage med nogle flere indlæg om lækker og sund mad, når jeg vender hjem igen efter diverse ferieture...

Etiketter: ,