Det kan jo ikke lykkes hver gang...!

For nogle dage siden ville jeg lave en tærte, hvilket i sig selv gik meget godt. Der kom en fin tærte ud af det:




Desværre havde jeg glemt noget, så faktisk blev det nærmere til en æggekage på en tærtebund. Det, der kunne have gjort denne pseudotærte til en rigtig tærte, var en smule mælk eller fløde. Bedre held næste gang! :-)
Men her er i hvert fald en tilpasset opskrift, som jeg ville ønske, jeg havde fulgt (jeg fik ikke skrevet mængderne ned, så det er efter hukommelsen).





Ingredienser:

Grøntsager og kylling skæres i tern, og kyllingen brunes på en pande. Spinaten tøs op - evt. i mikrobølgeovn - og vandet presses ud af den. Alle ingredienser undtagen ost blandes i en skål, og mixes godt sammen.

Tærtedejen kommes i en tærteform, og den overskydende dej skæres af og gemmes. Fyldet hældes i tærtedejen, og de overskydende dejstrimler bruges som pynt, sammen med osten.

Bag tærten i ca. 35-40 minutter ved 180 grader (eller efter anvisningerne på pakken) så den bliver fast. 

Server evt. med en grøn salat.








Etiketter: , ,